In de prijzen vallen met werkgeluk

Eind 2021 werd Durabrik voor de derde keer op rij bekroond als Great Place To Work. Deze bekroning komt niet uit de lucht gevallen. Het bedrijf staat al jaar en dag bekend als een goede werkgever waarbij de mens achter de functietitel centraal staat. Net om die reden interviewden we HR-manager Bie De Backer voor de Week van het Werkgeluk in 2020 want werkgevers die geven om hun mensen mogen extra aandacht krijgen!

En net dat aspect blijkt ook nu weer een cruciale rol te spelen. Durabrik schrijft het volgende bij de aankondiging van hun derde bekroning: “Dat wij ons het komende jaar opnieuw een ‘Great Place To Work’ mogen noemen is grotendeels te danken aan onze extra inspanningen tijdens de pandemie en de initiatieven die we namen om de samenhorigheid tussen de medewerkers te blijven garanderen. Het welzijn van de collega’s is onze topprioriteit en daar willen we zo goed mogelijk over waken.”

Een dikke pluim

Zeker in uitdagende tijden van corona en heel wat thuiswerk is het niet evident om – opnieuw – een pluim te krijgen van je medewerkers. Durabrik zette flink in op het welbevinden van de mensen in hun organisatie en zorgde voor optimale communicatie, zeker van op afstand en dat in de twee richtingen zodat zowel medewerkers als organisatie bij elkaar de vinger aan de pols konden houden.

Ook de terugkeer naar de werkplek werd zo goed mogelijk ondersteund én aangenaam gemaakt met bijvoorbeeld een ontbijtbar na het bouwverlof, kinderopvang en sessies voetreflexologie. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de mensgerichte aanpak van Durabrik die volgens hen leidt tot een langetermijn engagement.

Medewerkers die zich goed in hun vel voelen

Durabrik schrijft: “Het is belangrijk dat medewerkers zich goed voelen, dat er respect en vertrouwen is en dat er voldoende ruimte is voor ontwikkeling en innovatief ondernemen. Deze zaken zijn essentieel voor het behouden van medewerkers én dat vertaalt zich verder in de klantentevredenheid. Medewerkers kunnen pas zorgen voor tevreden klanten als ze zich zelf ook goed voelen.”

De mens centraal

Ook IT-bedrijf EASI viel reeds meermaals in de prijzen als Great Place To Work, zowel in België als op Europees niveau. Het mag niet verbazen dat ook zij reeds geïnterviewd werden voor de Week van het Werkgeluk want ook zij zetten de mens centraal. Dat doen ze door een sterke set van waarden te definiëren die dienen als een strategisch en menselijk kompas voor zowel het management als de medewerkers. Ze stippen aan dat hun transparante manier van communiceren en de sterke band die ze delen hefbomen zijn die van EASI een Great Place To Work maken.

Gelukkige medewerkers als motor voor succes

De career makers van Bright Plus zijn reeds 8 jaar op rij verkozen tot Great Place To Work en dat is volgens hen geen toeval. Ze dichten het geheim van hun acht bekroningen toe aan het feit dat ze hun medewerkers de kans geven om zelf iets op poten te zetten. Gelukkige medewerkers zijn de motor achter hun succes en hun General Manager Linda Cappelle schreef er zelfs een boek over: Fulltime gepassioneerd.

In dit boek doet ze het 5G model uit de doeken dat Bright Plus hanteert in hun welzijnsbeleid. Medewerkers die gelukkig, gezond, geïnformeerd, gemotiveerd, en getalenteerd zijn, ontpoppen zich tot heuse ambassadeurs van de organisatie met flink wat werkgeluk als gevolg. Het mag dan ook niet verbazen dat Bright Plus naast vaste klant bij Tryangle tevens de Week van het Werkgeluk in de kijker zet.

Mensgerichte organisaties

Deze drie succesverhalen hebben als hun mensen als grootste gemene deler. Het gaat om drie commerciële bedrijven die performant zijn en moeten zijn. Ze slagen hierin door hun mensen centraal te stellen. Ze creëren een samenwerking waarin hun medewerkers gezond en gelukkig aan de slag kunnen zijn en met communicatie als sleutelelement. Deze drie bedrijven zijn stuk voor stuk toonaangevende werkgevers die welzijn en werkgeluk als gedeelde verantwoordelijkheid dagelijks in de praktijk brengen. Voorbeeldbedrijven waar we heel wat van kunnen leren.

 Zelf werken aan werkgeluk?

 Wil jij ook inzetten op gelukkige en geëngageerde medewerkers?

Ben je op zoek naar tips en tricks om je eigen werkgeluk of dat van je collega’s en teamleden te vergroten? Grijp dan nu je kans en neem eind september deel aan de week van het werkgeluk. Neem een kijkje op de website en je vindt er heel wat inspiratie-materiaal en vrijblijvende activiteiten.

 

Is welzijn en werkgeluk ook voor jouw organisatie een prioriteit? Tryangle geeft jullie interne werkgeluk ambassadeur een sterk kader en concrete tools in handen om het thema op de agenda te zetten en levend te houden.
Ontdek alle info en data voor deze opleidingsreeks (3 dagen) voor Corporate Well-Being & Happiness at Work Ambassador via deze link. Wacht niet te lang: wie tijdig inschrijft kan gebruik maken van het very early bird tarief.

TryangleWil je op een andere manier inzetten op welzijn en werkgeluk? Dan kan Tryangle jou zeker helpen! Bekijk al onze diensten en werkgeluk-topics waarrond we werken op onze website, download onze folder, of neem gewoon contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

You might be interested in …